SPOEDGEVAL SPOEDGEVAL Spoedgeval Spoedgeval
Preventieve zorgen: Vaccinaties: Zoals bij mensen heeft vaccinatie een dubbel doel: 1. Bescherm uw huisdier tegen infectieziekten. Door hem te vaccineren kan hij in goede conditie en gezond blijven! 2. Bescherm uw huisdier tegen de verspreiding van infectieuze agentia, verantwoordelijk voor deze ziekten. Vaccinatie voorkomt dat de ziekte zich van het ene dier naar het andere verspreidt. Een vaccin kan beschermen tegen een of meer ziek- ten. Er zijn vaccins tegen virussen, bacteriën en parasieten. Vaccinatie tegen deze verschillende ziekten kunnen essentieel of optioneel zijn. Op basis van uw levensstijl, uw locatie en de gemaakte reizen kiezen wij graag samen met u de geschikte vaccins uit. Anti-parasitaire behandelingen: We vinden het belangrijk om met iedere eigenaar de kans die zijn/haar dier heeft, om parasitaire infecties op te doen, te bespreken. Dit risico is immers veel kleiner voor een binnenkat in vergelijking met een buitenkat, maar ook een kat in de stad komt in aanraking met andere parasieten dan een kat op het platteland. Hetzelfde geldt voor honden: sommige honden mogen loslopen in een natuurlijke omgeving, andere lopen steeds aan de leiband en enkel op het trottoir en komen zo vaak minder in contact met parasieten. Hierdoor doen we tijdens een jaarlijkse controle dan ook altijd navraag naar de leefomstandigheden van uw dier. Zo kunnen we een juiste risico-analyse maken en het geschikte product uitkiezen. Chippen en afleveren paspoorten: In België is het verplicht om honden en katten te chippen. Een dierenarts brengt een steriele mi- crochip onder de huid van het dier in. De chip wordt gekoppeld aan je gegevens. Zo kan men meteen achterhalen dat jij het baasje van de kat bent. Met een chip kan een verloren gelopen of gestolen hond/kat snel met zijn baasje worden herenigd. Wordt je kat gevonden? Dan kunnen politieagenten, dierenartsen en asielmedewerkers jou via het unieke ID-nummer van je kat contacteren. Je kan dus op je beide oren slapen wanneer je je dier laat chippen. Alle honden en katten worden geregistreerd op een online databank. Voor de honden kunt u terecht op www.dogid.be en voor katten www.catid.be. Uiter- aard kunnen wij dit op de praktijk altijd voor u in orde brengen of nakijken.a
Volg ons ook op Facebook
Openingstijden enkel na telefonische afspraak Steenovenstraat 35 2040 Berendrecht België Tel +32(0) 3 318 58 66 info@dierenarts-dillen.be www.dierenarts-dillen.be Gecreëerd door
Openingstijden enkel na telefonische afspraak Follow us Steenovenstraat 35 240 Berendrecht België | +32(0) 3 318 58 66 | info@dierenarts-dillen.be | www.dierenarts-dillen.be
SPOEDGEVAL SPOEDGEVAL
Volg ons ook op Facebook
Preventieve zorgen: Vaccinaties: Zoals bij mensen heeft vaccinatie een dubbel doel: 1. Bescherm uw huisdier tegen in- fectieziekten. Door hem te vaccineren kan hij in goede condi- tie en gezond blijven! 2. Bescherm uw huisdier tegen de verspreiding van infectieuze agen- tia, verantwoordelijk voor deze ziekten. Vaccinatie voorkomt dat de ziekte zich van het ene dier naar het andere verspreidt. Een vaccin kan beschermen tegen een of meer ziekten. Er zijn vaccins tegen virussen, bacteriën en parasieten. Vaccinatie tegen deze verschillende ziekten kunnen es- sentieel of optioneel zijn. Op basis van uw levensstijl, uw locatie en de gemaakte reizen kiezen wij graag samen met u de geschikte vaccins uit. Anti-parasitaire behandelingen: We vinden het belangrijk om met iedere eigenaar de kans die zijn/haar dier heeft, om parasitaire infecties op te doen, te bespreken. Dit risico is immers veel kleiner voor een binnenkat in vergelijking met een buitenkat, maar ook een kat in de stad komt in aanraking met andere parasi- eten dan een kat op het platteland. Hetzelfde geldt voor honden: som- mige honden mogen loslopen in een natuurlijke omgeving, andere lopen steeds aan de leiband en enkel op het trottoir en komen zo vaak minder in contact met parasieten. Hierdoor doen we tijdens een jaarli- jkse controle dan ook altijd navraag naar de leefomstandigheden van uw dier. Zo kunnen we een juiste risico- analyse maken en het geschikte product uitkiezen. Chippen en afleveren paspoorten: In België is het verplicht om honden en katten te chippen. Een dierenarts brengt een steriele microchip onder de huid van het dier in. De chip wordt gekoppeld aan je gegevens. Zo kan men meteen achterhalen dat jij het baasje van de kat bent. Met een chip kan een verloren gelopen of gestolen hond/kat snel met zijn baasje worden herenigd. Wordt je kat gevonden? Dan kunnen politieagenten, dierenartsen en asielmedewerkers jou via het unieke ID-nummer van je kat contac- teren. Je kan dus op je beide oren slapen wanneer je je dier laat chippen. Alle honden en katten worden gereg- istreerd op een online databank. Voor de honden kunt u terecht op www.dogid.be en voor katten www.catid.be. Uiteraard kunnen wij dit op de praktijk altijd voor u in orde brengen of nakijken.a